6 Aralık 2012 Perşembe

Mutlu Olmak İsteyen Adam - Gounelle

Mutlu Olmak İsteyen Adam
24 saatte bitti! gerçekten çok keyifli bir kitaptı. normalde kitap alırken önce biraz araştırma yaparım ama sanırım şu sıralar mutluluğum benden biraz saklandığı için kitabın adını görür görmez almaya karar vermiştim. Gounelle'in okuduğum ilk kitabı. diğer kitabı  "Tanrı Daime Tebdil-i Kıyafet Gezer" okuma listemdeki yerini aldı bile.

Hikaye; Bali'de tatil yapmakta olan bir batılının evine dönmeden önce, namını duyduğu bilge bir şifacıyı ziyareti ve bu ziyaretler sırasındaki konuşmaları üzerine kurulu.

çok fazla spoiler vermek istemiyorum o yüzden biraz yüzeysel geçeceğim. kitap aslında bir roman ama Dingin Savaşçı (yazarı: Dan Millman) gibi aslında bir kişisel gelişim kitabı denebilir bence.  "Ye Dua Et Sev"i de hatırlattı bana biraz. Julia Roberts da böyle bir bilgeye gidiyordu.

kahramanımız aslında bir öğretmen ama hayatından pek memnun değil çünkü aslında daha farklı bir mesleği ve hayatı hayal ediyor. öte yandan içinde bulunduğu yaşama saplanıp kalmış ve hayalindeki hayatı yaratmanın mümkün olduğuna pek inanmıyor. işte şifacı tam burada devreye girerek önce insanların hayatı nasıl algıladıklarını, inançları ve inançları ile hayatlarını nasıl da yönlendirebildiklerini anlatıyor ona (ki bu benim Evrenden Torpilim Var'de bahsedilen çekim yasasını kendime nasıl açıkladığımla birebir örtüşüyor-algılar yani tamamen) ve sonrasında ona sorular soruyor- cevaplar itiraf ettiriyor. inancını şekillendirmesinde yardım ediyor.

bu sorular, kitabı okuyan herkesin kendi kendine sorabileceği kendini tanımasında yardımcı olabilecek sorular. kitap ergenlere çok şey katabilir diye düşünüyorum, meslek seçimi, hayatın anlamı ve geleceği şekillendirme ile ilgili güzel satırlar var.
o kadar keyifli bir kitaptı ki, bana çok kısa geldi. keşke biraz daha uzun olsaydı :)

başarılı bir hayatın tanımı gelsin sayfa 157'den:
"başarılı bir hayat; kişinin arzularına uygun sürdürdüğü, daima kendi değerleriyle uyum içinde hareket ettiği, yaptığı şeye elinden gelenin en iyisini kattığı, olduğu hali ile uyum içinde yaşadığı bir hayattır. ve mümkünse, kendimizi aşma fırsatını elde ettiğimiz, kendimizden başka bir şeye kendimizi adadığımız ve insanlığa çok mütevazı da olsa, küçücük bir şey de olsa bir şey kattığımız bir hayattır. rüzgara bırakılmış küçücük bir kuş tüyü. başkalarına bir gülümseyiş."

birkaç yayınsal ikircik:
  • kitap 195 sayfa, 20 bölümden oluşuyor ve her bölüm sağ sayfada başlıyor. birçok boş sol sayfa var yani (üşenmedim saydım 14). satır araları geniş ve sayfa altında gözü rahatsız eden bir boşluk var (son satır ile sayfa sayısı arasında) yani standard bir basımla belki de 170 sayfaya düşer.
  • kağıt kalitesi güzel, gözün sevdiği sarıdan. basım kaliteli, bazı sayfalarda mürekkep çok hafif silikleşebiliyor.
  • pegasus yayınları güzel bir iş çıkarmış denebilir.

4 yorum:

  1. İlk kitabı okudum ama nedense çok sevmedim. Okurken sıkıldığımı ve fazlaca uzatılmış olduğunu düşündüm. Şimdi bu kitap için böyle güzel eleştiriler duyunca aklım kaldı. Ye, dua et, sev'i çok sevmiştim çünkü:) Evdeki kitap kulesi de almış başını gidiyorken, yine de bekleyeceğim galiba...
    Sevgiler ve keyifli okumalar

    YanıtlaSil
  2. Ergenliği gerilerde bırakmışımdır umarım :) ama evde ergen var nasılsa,okuruz :) listeye aldım...teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. şimdi böyle de üzerimde sorumluluk hissettim :-) belki benim beğendiğimi bir başkası beğenmeyebilir ama umarım siz de okumaktan keyif alırsınız.

    YanıtlaSil
  4. Ben de Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer'i okudum, konusu hemen hemen aynıydı. Fena değildi. Bunu da özel olarak alıp okumayı düşünmem ama sağdan soldan ele geçirirsem okurum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...