18 Aralık 2012 Salı

İşten ve Yaşamdan Zevk Almanın Yolları - Dale Carnegie

ayağım kırıldığında Bursa Acıbaden hastanesinin doktorlarından Cem Bey -ki kendisi oldukça nev-i şahsına münhasır- kafa bir adamdır; kontrollere git-gel zamanlarında benim kafayı sıyırmak üzere olduğumu anlamış olacak, bana bu pek yararlı bulduğum kitabı tavsiye etmişti. aslında pek de tavsiye denemez, o okumuş ve sadece bahsetti. pek tabii ben de aldım :)

Carnegie'nin önceki kitaplarını okumadım, ancak önsözde yazdığına göre bu kitap "Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme Sanatı" ile birçoklarının tanıdığı "Üzüntüyü Bırak Yaşamaya Bak" isimli kitaplardan bir derleme imiş.





kitap 2 ana bölüm ile
          1- huzur ve mutluluğa ulaşmanın yedi yolu
          2- insanlarla ilişkilerde temel yöntemler
21 alt bölümden oluşuyor. her bölüm bir ana öneriyi konu ediniyor. pek tabi örnek hikayeler ile destekleniyor.
kitabın konusu nedir diye özetlemek gerekirse:
yazar ilk bölümde "kendin olma, iyi çalışma yöntemleri, sizi yoran şeyler ile başa çıkma ve sıkıntıları giderme gibi konulara yer verirken, ikinci bölümde ise özellikle iş (ama özelde de olur) hayatında kullanabileceğiniz insanları etkileme, ikna etme, insanlarla ilişkilerin sırrı gibi pratikte uygulayabileceğiniz ve belki başarılı ve sevilen insanların onlara para verseniz bile öğretmeyeceği iletişim taktiklerine değiniyor. hani bazen gazete ve dergilerde Sabancı, Koç vb. gibi başarılı ve zengin insanların çalışma yöntemleri, hayata bakışları, çalışanlarına olan tavırları gibi konular ile ilgili yazılara denk geliriz ya, hah işte kitap tam da bu konulara yer veriyor. kolayda bir kitabı beğenmem, ancak bu kitap bence gerçekten çok başarılı. (hangi kitap hakkında yazsan başarılı diyorsun diyecek olanlar olabilir, kısmen doğrudur çünkü okumak istediğim kitaplar hakkında kısa bir ön araştırma yapıyorum, hatta gidip içini açıp inceliyorum, 2 satır okuyorum)
şahsen benim artık başucu kaynak kitaplarımdan biri oldu. zaman buldukça açıp açıp özellikle altını çizdiğim kısımları tekrardan okuyacağım ve yazanları uygulamaya çalışacağım.
liste fiyatı 11tl, kitapyurdu'nda ise 7.70tl örneğin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...