31 Ekim 2010 Pazar

çocuklarda diyabet

Radikal'deki haber için buraya tıklayın
Bugün dikkatleri belki çoğu kişinin bilmediği Tip1 Diabetes Mellitus'e çekmek istiyorum. Hastalık genellikle 10-14 yaş grubu çocuklarda görülmekte. Haftalar ila aylar ve hatta yıllar boyunca devam edebilen belirtileri şunlar:
- Bulantı, kusma
- Yorgunluk
- Karın ağrısı
- Derin solunum, aseton kokusu
- Baygınlık hissi, dalgınlık
- Kilo kaybı

Şekerin yüksek olması sonucunda ise,
- İdrara çıkmada artış (özellikle geceleri)
- Sıvı kaybı
- Susama, ağız kuruması
- Çok su içmek.
- Zayıflamak.

Hastalık hakkında daha detaylı bilgi için buraya bakabilirsiniz. Ben belirtileri aktarmakla yetindim.

Son olarak bir de size Klinik Psikolog Dr. Başak Demiriz'den bahsetmek istiyorum. Eğitim amaçlı gittiği Amerika'da on yedi yıl kaldıktan sonra 2008 yılında Türkiye'ye geri dönen Demirci'nin kızı da bu hastalığa sahip. Hastalığın teşhis aşamasında kızı ile yaşadıklarını anlattığı yazısı için buraya bakılabilir.
Ayrıca Demirci'nin hastaları ile arasında geçen diyaloglarını kaleme aldığı yazılarına bayıldım ve buradan bir çırpıda okudum. Herkes benzer dertlerden muzdaripmiş meğersem. Mutlaka göz atın derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...